dimecres, 3 de juliol del 2013

SESSIÓ 3

SESSIÓ 3

AMB QUÈ EM QUEDO?


1. Hem començat fent un repàs de la sessió anterior. Després hem entrat de nou en un tema que ahir ja vam tocar i  hem ampliat coneixements: el TWITTER.

Una metàfora: el twitter és com un riu , amb un cabal que pot ser inabastable. Hem après com fer que cap missatge es perdi i que arribi segur a qui jo vull (@einesdigitals).

2. Hem fet un padlet sobre avantatges i desavantatges de les noves tecnologies.

Hem treballat en grups per establir un "codi ètic" o maneres de treballar que caldria  establir prèviament abans de treballar amb metodologies 2.0. N'hem fet un POPPLET que recull la posada en comú dels diferents grups. El POPPLET m'ha semblat una eina molt aprofitable tant a nivell personal com a l'escola.
Les normes que regeixen un bon debat també són aplicables a el treball cooperatiu en 2.0. Hem vist un  prezi sobre les normes d'un bon debat.

3. Les possibilitats del GOOGLE DRIVE  m'han deixat bocabadada: poder treballar conjuntament en un document (GOOGLE DOCS) (ja sigui alhora o en diferit). Fer presentacions, excels... La idea de "núvol" m'ha quedat molt clara perquè ja la paraula que l'identifica és molt gràfica (pujar o documents al núvol, baixar-los, treballar en el núvol...).

Hem aplicat aquesta teoria  a la pràctica: hem obert el Drive i hem treballat en grup en un document conjunt, alhora que parlàvem pel xat. Hem convidat al curseinesdigitals que se l'ha copiat en un document "mare" format per tots els textos fets pels diferents grups de la classe. El mestre ha fet les modificacions adients i ens ho ha tornat a reenviar un cop acabat. Conclusió: hem treballat tots els alumnes del curs en un document!


2 comentaris:

  1. Tambè ens vem quedar bocabadats nosaltres quan vem descobrir el google docs. Es molt potent. Ara bé...en que es podria utilitzar dins l'aula? I dins la comunitat educativa?

    ResponElimina
  2. Per treballar diversos mestres en un mateix document (per exemple, una programació).
    Quant als alumnes per fer un treball col·laboratiu des de casa. A l'aula per anar creant entre tots un document i que es vegi a la pdi el que anem creant...
    Així de cop i volta m'imagino això, però ara que ho conec segur que li trobo moltes utilitats!

    ResponElimina